5 jednoduchých způsobů, jak na úspornější podnikání

0
165

Přílišným šetřením ještě nikdo velké peníze nevydělal, ale platí i jiné pravidlo – úspory na správných místech vedou ke kumulaci kapitálu, bez kterého je maximalizace zisku nemožná. Následující možnosti, jak v podnikání ušetřit, vám přijdou vhod bez ohledu na to, zda vaším byznysem zacloumala pandemie koronaviru nebo vám jen dělá problém udržet korunu.

1. Jděte příkladem

Chcete, aby vaši podřízení zbytečně nemrhali zdroji? Inspirujte je! Neutrácejte za zbytečnosti, které jsou pro váš byznys nepodstatné, a nedopusťte, aby si ostatní mysleli, že se firma topí v penězích. Sociální manipulace je silný nástroj, využívejte ji obezřetně.

2. Méně debatujte, více pracujte

Magazín Harward Business Review uvedl, že spousta společností pořádá zbytečné meetingy. Tedy porady, na kterých se neprojednávají podstatné věci a většina účastníků na nich jen ztrácí čas. Snažte se proto schůzování omezit na nezbytně nutnou míru a držte se známého pravidla dvou pizz, které používá miliardář Jeff Bezos: každý tým má být tak malý, aby mu k obědu stačily dvě pizzy.

3. Uvolněte ruce svému IT administrátorovi

Pokud váš specialista na IT většinu pracovní doby neřeší nic jiného než správu uživatelských přístupů, implementujte do firemního systému nástroj zvaný identity manager. Administrátor se již nebude zabývat rutinními úkony a zbude mu dost času na mnohem potřebnější úkony. Správa identit navíc významně posílí celkovou úroveň informačního zabezpečení a ušetří čas i ostatním zaměstnancům.

4. Umožněte týmu pracovat z domu

Práce na dálku neboli remote working samozřejmě obnáší i určitá rizika, ale pokud ji zaměstnanci správně uchopí, respektive dodrží základní zásady pro zachování produktivity, firma významně ušetří, a to nejen za pronájem kancelářských prostorů.

5. Naučte se rozumět svým zákazníkům

Pokud jste to ještě neudělali, začněte aktivně využívat data o svých zákaznících, které pro vás pečlivě sbírá CRM systém. Poznejte jejich skutečné potřeby a investujte pouze do produktů a služeb, jež jsou pro vaši cílovou skupinu skutečně důležité.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno