Co se s autem děje v zimě. Mohou nastat odlišné scénáře než v jiných ročních obdobích

V zimě platí více jak kdy jindy, že bychom měli kontrolovat své vozidlo před tím, než se vydáme na cesty. Důvod je prostý – během zimy se auto chová trochu jinak, respektive je ovlivňováno zimními mrazíky. Kromě kontroly motoru, se kterým mohou být v zimě velké problémy, je zapotřebí kontrolovat také tlumiče do auta. Vašemu pohledu by neměly uniknout ani pneumatiky.

Podhuštěné pneumatiky během zimy

Zima umí se čtyřkolým společníkem udělat věci! Například pneumatiky jsou během zimy zkoušeny, i když jsme ty letní vyměnili za zimní, tedy schopnější pro chladné období. Jak praví i fyzické zákony, když se vzduch v pneumatikách ochlazuje, smršťuje se a má nižší tlak. Pokud se jezdí s pneumatikami, které mají nižší tlak, může to vést k jejich nerovnoměrnému opotřebení.

V zimě by se proto měly pneumatiky kontrolovat daleko častěji, než je zvykem.

Vybitá baterie jako čára přes rozpočet

Co velmi často způsobuje vrásky na čelech majitelů vozidel je často vybitá baterie. Baterie zkrátka a dobře nejde ruku v ruce se zimou, spíše si spolu nerozumí. Opravdu není výjimečné, že auto v zimě nenastartuje.

I když nelze stoprocentně zabránit tomu, aby baterie fungovala po celou zimu bez problémů, můžete se vynasnažit o minimalizování tohoto scénáře. Například se snažte, aby všechno mezi motorem a baterií bylo čisté, upevněné a bez koroze, tím se výrazně snižuje riziko vybití.

Led v nádrži jako velká potíž

I když je pravdou, že vám palivo jen tak nezmrzne, přesto se vám do nádrže může dostat voda. A pokud se tam dostane, tím pádem tam může vzniknout také led. A to už je velký problém z pohledu automechaniků i z pohledu samotného uživatele vozidla.

Abyste opět předcházeli tomuto scénáři, je klíčové ucpat přívod paliva čili zamezit možnému průniku vody. Nádrž se dále vyplatí mít alespoň z poloviny vždy plnou, případně vyhnout se ježdění na rezervu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *