Výkup auta v bazaru? Díky datovým robotům dostanete lepší cenu

Praha, 20. 6. 2018 – Stovky lidí se denně zbavují svých ojetých miláčků, ne vždy jim za ně ale v autobazarech dají tu nejlepší cenu. Díky nové aplikaci, kterou pro sít autocenter AAA AUTO vyvinula inovační laboratoř AuresLab vedená Stanislavem Gálikem, však zde zákazníci dostávají dramaticky lepší nabídku, než v menších bazarech, které takto pokročilé technologie nejsou schopny zavádět. Aplikace Algorithmic Pricing dokáže shromáždit a analyzovat veškerá data o ojetých vozech nabízených k prodeji na českém trhu a na základě těchto dat pak určit nejvýhodnější cenu jak pro výkup, tak následný prodej automobilu. Pokud chce zákazník bazaru prodat například 8 let starou dieselovou Octavii, může díky tomu dostat až o 15% lepší výkupní cenu než u jiného obchodníka.

 

„Zákazníkovi nabízíme lepší cenu hlavně proto, že nás aplikace chrání před chybným odhadem ceny. Aplikace a její algoritmus za nás okamžitě porovná reálný vůz se zbytkem trhu a přesně vyhodnotí jeho cenu,“ říká ředitel inovačního centra AuresLab v AAA Auto Stanislav Gálik. Tím, že nám aplikace šetří peníze, umíme lidem nabídnout lepší cenu, než kdekoliv jinde. A přestože u nás počet vykoupených aut roste, nemusíme navyšovat počty expertů na oceňování vozů. Jejich práci z velké části odvádí softwarový robot.“

 

Aplikace umí díky pokročilé datové analytice vyhodnotit klíčové faktory, jež rozhodují o rychlosti koupě vozu. Aplikace neustále analyzuje desítky tisíc inzerátů a zaznamenává všechny charakteristiky vozu, které jsou z hlediska prodeje důležité – stáří, nájezd, motor a podobně – a porovnává je s časem, za který si daný vůz najde kupce,“ vysvětluje Gálik. Data nám například ukazují, že překvapivě důležitým faktorem pro atraktivitu vozu je servisní knížka.“

 

Rostoucí důležitost práce s daty pro firmy a zákazníky potvrzuje i analytik společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda, podle něhož je však potenciál big data zatím využíván pouze částečně. Firmy big data využívají v rostoucí míře. Jedna věc je ovšem mít přístup k velkému množství dat a druhá věc je umět je analyzovat. Pak je možné cíleně nabídnout služby, ze kterých v tomto případě profituje i klient. S tím, jak velká část obchodu se v současnosti přesouvá do online prostředí, se pak bude důležitost práce s daty dále stupňovat. A s klesající cenou výpočetních výkonů pak poroste i schopnost společností data efektivně analyzovat a využívat jak ve prospěch zákazníka, tak ve prospěch obchodu,“ říká Kovanda.

 

O AuresLab:

Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty sítě autocenter AAA AUTO. Od založení na počátku roku 2018 již představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo aplikaci pro řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence Stock Allocation. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny, je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem, v minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *