bilomodra-sales-green-button-refinancujte-s-kytkou-roboto-728x125.jpg

Jak dopadl test úsporné Škody Karoq s nejslabším tříválcem?

Chystáte-li se na obměnu vozového parku – a vybíráte-li mezi úspornějšími SUV, měli byste si na seznam potenciálních kandidátů na post vašeho nového vozu zařadit také Škodu Karoq s litrovým tříválcem. Předsudky stranou, i s tímto motorem lze jezdit dostatečně dynamicky.

Nová Škoda Karoq s litrovým tříválcem není k mání ve verzi 4×4, ale můžete si vybrat mezi automatickou a přímořazenou převodovkou.

Pokud je vám proti srsti diesel, můžete kromě tříválce zvolit úspornou patnáctistovku s aktivním vypínáním poloviny válců. Ta má o 25 kW vyšší výkon, ale je o několik desítek tisíc korun dražší.

Vraťme se však k tříválci. Na první pohled sice motor o objemu dvou velkých piv nebudí solidní dojem, ale ve skutečnosti je tříválcová Škoda Karoq poměrně agilní auto. Sice ne za všech situací, ale obecně jezdí velmi slušně.

Plný točivý moment 200 Nm je k dispozici od dvou tisíc do 3500 otáček. Výkonnostní špička ve vyšších otáčkách se však nekoná. Co se týče dynamiky vozu ve srovnání s o 38 kg těžší patnáctistovkou, ve zrychlení do cca 130 km/h jsou obě varianty více méně srovnatelné. Slabší motor pak logicky ztrácí ve vyšších rychlostech. Počítejte s delšími převody  – na dvojku lze jet až 90 km/h a na třetí stupeň 140 km/h. Přesnou šestistupňovou převodovku si oblíbíte.

Co se týče spotřeby, na dálnici ji bez problémů stáhnete na 7 litrů (v případě, že pojedete max. 120 km/h). Ve městě je KAROQ hladovější a řekne si o více než 9 litrů.

O Škodě Karoq byste měli vědět také to, že nabízí komfortní jízdu na českých děravých a vytlučených silnicích. Chová se suverénně a je stabilní i při rychlejším projíždění zatáčkami. Na komunikacích nejnižších tříd se logicky projevuje o něco měkčí konstrukce oproti výkonnějším verzím. Tlumiče však mohou karoserii při svižnější jízda mírně rozhoupat, proto je vhodné zvolnit.

Chcete si novou Škodu Karoq vyzkoušet? Požádejte si o testovací jízdu u autorizovaného dealera www.auto-poly.cz.

Jak dopadl test úsporné Škody Karoq s nejslabším tříválcem?
5 (100%) 1 hlas[ů]

Vaše komentáře:

Přidejte komentář